onsdag 18 april 2012

Jag just nu...

...funderar över framtiden, jobb och så
...funderar över betygen som jag ska sätta, att de ska bli rätt rätt på alla sätt
...funderar över att jag inte borde, utan att jag vill
...t.ex. träna
...men inte idag
...inte igår
...man kan ha andra intressen och saker som tar tid
...som att rita självporträtt i illustrator och sedan skriva om det
...eller ordna med bilder till konstrundan
...eller administrera sin nya lärar-facebook-profil
...funderar över om detta är en blogg och vad jag håller på med
...vet alla vad de håller på med hela tiden
...eller
...nu är det dags att göra kväller som man säger i söderhamn för att orka en dag till på arbetsplatsen i skolan där betygen ska sättas och lektionerna planeras
...funderar över varför det är kul att jobba, vad det ger egentligen förutom lön
...funderar apropå det på att jag borde söka jobb till ht
...nej, inte borde: vill!
...för jag vill inte (och borde inte!) vara arbetslös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar