torsdag 4 juni 2015

Dagens outfit

Några grejer jag gått och funderat på idag:

* Det finns många problem här på jorden och ett av dem är blåsten. Babyfilten fladdrar iväg med vinden ur vagnen och picnicfilten far upp i ansiktet på mig när jag försöker slappna av på gräsmattan. Balkongen går inte att sitta på för det dundrar, som vore jag på en båt. Hur länge ska detta fortgå? Jag stannar inne tills det mojnat!

* Sveriges yngsta mästerkock - åh vad jag gillade det programmet och MIN FAVORIT VANN IGÅR! I kommentarsfältet till en instabild på vinnaren som jag lade upp, visade det sig dock att några vänner känner samma avsky för konceptet som jag känner för Smartare än en femteklassare. Jag håller inte med! Det är helt olika saker. Mästerkockarna kan laga mat, de är insnöade på ett tema, ett ämne som de behärskar. Gulliga är de också. Femteklassarna kan inget särskilt. De är bara drillade gaphalsar som dessutom är grundlurade av SVT. Okej, de är säkert jättegulliga, men jag känner inget.

* Har en planerat en kväll framför Lyxfällan och missar första kvarten, då kan det lika gärna vara.

* Jag ser upp till alla som lyckas ha ett städat hem alltid. Ärligt. Hur gör ni? Har ni ett liv? Gör ni något annat än att plocka, plocka, plocka?

* Böcker som inte är så bra har ju ändå blivit utgivna. Kan författaren till en sådan bok se att den är sämre än andra böcker? Hur känns det?

* Jag har märkt att vissa bloggare kallar sin blogg för just livsstilsblogg. Är det ironiskt eller inte? Jag tycker det låter så, hur ska jag säga, konstruerat. Som att bli skriven på näsan. Töntigt kanske? För mig är det alltid viktigt att vara cool. Lika cool som Donya. Och Tina Nordström.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar