torsdag 14 maj 2015

En byrå

Per smygbytte bakgrund på min mobil som ett hån åt att jag förälskat mig i en serie byråer från Ikea. Senaste dygnet har jag nämligen rört mig i lägenheten med en tumstock i bakfickan för att mäta varje skrymsle i hopp om platser för olika sorters moduler.

Hör inte det till mänsklighetens kärna? Att hitta moduler som kan förvara smått och kringliggande, sådant som används ibland eller kanske, sådant som inger en känsla av trygghet och rikedom? Jag föreställer mig NORDLI som omfamnande hamnar att vila i efter en lång dag på stormigt hav, eller som små oaser att hämta näring och kraft ifrån för att orka axa vidare.

NORDLI kommer snart att ingå i varje gillestuga, bli lika svennig och lika oumbärlig som BILLY, EXPEDIT och LACK tillsammans. Jag är inte sponsrad och har ingen kupong. Är bara nykär och euforisk och snart står en ny byrå i vårt hem. Lovar att återkomma med en recension eller möjligtvis dikt på temat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar