onsdag 27 maj 2015

Project!

Jag har en idé som jag går och fnular på inför hösten då jag ska vara hemma ett halvår till med babyn, nämligen att åka runt på öppna förisar lite här och där som ett slags "socialt experiment". Redan nu efter att ha besökt endast två öppna förisar + några sångstunder på olika bibblor + två kyrkor, har jag lyckats observera olika stilar beroende på location och detta gör mig rätt nyfiken... Vad har bebisar för klädstil i Saltis, Hjulsta, Farsta och Huddinge? Hur går snacket på en öppen föris i Jordbro, i Järna, på Kungsholmen eller i Upplands Väsby? Det enda tråkiga med experimentet är att behöva kuska runt så jävligt, annars tror jag det skulle göra mig gott med nya intryck och kanske skulle jag även behöva göra upp med ett gäng fördomar? Vad tror ni? Bra grej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar